vrijdag, september 14, 2007

Verwende egels

Tot nu toe zetten we af en toe een schoteltje met kattenbrokjes voor de egels neer, maar vorige week hebben we echt egelvoer besteld. Dit zogenaamde "premium egelvoer" bevat onder meer noten, rozijnen, honing, insecten, stukjes gedroogd vlees, maïs, garnalen, plantaardige eiwitextracten, oliën en vetten. Dit hoogwaardige egelvoer is zo samengesteld, dat egels alle benodigde vitaminen en voedingsstoffen binnenkrijgen. We hebben daar ook meteen een egel-voerbakje bij besteld (een schoteltje werkt natuurlijk ook prima, maar ach...). Deze week werd de bestelling afgeleverd. Nog dezelfde dag heb ik een bakje voer in de tuin gezet en dat werd binnen een uur door de egels in gebruik genomen! Nu het steeds vroeger donker begint te worden, merken we dat de egels ook vroeger actief worden. Vanavond heb ik om 20:30u een bakje voer neergezet en al binnen een paar minuten zat er een egel te eten. Toen ik met de camera naar buiten ging, vluchtte hij in eerste instantie weg. Maar als je dan stil bij het voerbakje blijft zitten, wordt geduld op den duur beloond. Bijgevoegde foto is van ongeveer 50 cm afstand gemaakt en dit schrikte de egel niet eens af.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Die egels zitten daar wel in een vijfsterren hotel! Je merkt ook hoe mooi gezond ze zijn, wat fijn voor jullie al dit leven in de tuin, ben benieuwd waar ze gaan overwinteren!
Groetjes, Els

madammikmak zei

wat leuk zeg, ik kijk ook iedere keer naar die bakjes, ik ga ze nu geloof ik ook maar bestellen, ik geef ze altijd een bakje met katteneten, een bakje met kattenbrokjes en eem bakje met kattenmelk, en dat is altijd in no time op, ben benieuwd hoe ze op dat speciale voer reageren, ik zou graag een foto hierbij plaatsen, alleen weet ik niet hoe, groetjes Elly :-)