dinsdag, september 04, 2007

Feestmaal voor de egels

Nu ik wist dat er twee egels in het egelhuis zaten, ben ik maar eens wat vroeger dan anders gaan kijken of er activiteit in de tuin was. Het is eigenlijk ook logisch: het wordt alweer vroeger donker, dus het nachtleven begint eerder... En inderdaad: om 21:00u kwam de eerste egel zijn huis uit, enkele minuten later gevolgd door de tweede. Ik heb een schoteltje kattenvoer voor ze klaargemaakt en bij het schoteltje water neergezet. Vervolgens ben ik daar op een krukje vlakbij gaan zitten. Het is even geduld hebben, maar dan komen ze best wel dichtbij. Als je maar stil bent en vooral stil zit. Deze brutale egel keek zelfs even uit welke richting de flits van de camera kwam:

1 opmerking:

Anoniem zei

Toen ik hier las over de egels.. kwam er iets bij me naar boven. In ons vorige huis trof ik een kleine egel in mijn tuin.. dus ik dacht van.. zeker verdwaald.. heb die egeltje in een kartonnen doosje gedaan en wat geprakte hondenvoer gegeven met bakje water.. toen dierenambulance gebeld om die egeltje te komen ophalen... dus opgehaald en later dochter van buurvrouw die vroeg of wij een kleine egel hadden gezien.. ja .. net opgehaald door dierenambulance.... wat bleek? in de tuin van dr moeder een moeder en dr nest egeltjes.. dus die ene kwam naar onze tuin... dus dochter gebeld dus ie kwam het egeltje terug brengen en weer terug bij moeder en het nest.. ja ja wist ik veel.... buurvrouw had ons toen moeten vertellen.. maar toch wel een leuke herinnering..
Ja een egel mag nooit melk hebben.. wel geprakte hondenbrokjes en of kattenvoer...
Dussie mijn verhaaltje verteld..
Doeg Sylvia Pronk