dinsdag, augustus 28, 2007

Egeltunnel in gebruik (2)

We wisten al zeker dat hij werd gebruikt, want de "egeltun-nel" is de enige toegang tot onze tuin. Maar vanavond heb ik het op de gevoelige plaat vastgelegd. Ik was achter in de tuin toen ik in de brandpoort duidelijk een egel hoorde snuiven. Het was even wachten totdat hij zich via de tunnel toegang tot de tuin verschafte, maar het bewijs dat de tunnel wordt gebruikt is nu geleverd. Eergisteren hadden we trouwens voor het eerst sinds weken weer een keer drie egels tegelijk in de tuin. En vanochtend kwam er geluid uit het egelhuis. Toen ik er voorzichtig in keek, bleek er weer een egel in te zitten.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat gaaf dat je dit op de foto hebt weten te zetten !
Erg mooi om te zien zeg, ik vind egels zo schattig ...
Een collega van me is fan van egels. Alles van egels spaart ze.
Ik zal haar deze link ook eens laten zien, vind ze vast mooi !!

Groetjes Moira

Anoniem zei

Wat leuk dat ze de tunnel ontdekt hebben en wat grappig dat jullie er meerdere hebben,egels staan bekend als solitaire dieren die alleen voor de paring samenkomen.
Een hele diergaarde in tuine bloemhofstraat maar wat wil je als je in een straat woont met zo een mooie en bloemrijke naam?
Groetjes, Els

Alex zei

Wat leuk zeg, kun je ook zeggen hoe je zo'n egeltunnel maakt en/of welke afmetingen die moet hebben?
Ik wil er ook graag één in de achtertuin plaatsen.

Alex zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.