woensdag, juni 27, 2007

Egelhuis-bewoner gekiekt!



Vanmiddag heb ik het erop gewaagd. Voorzichtig het dak van het egelhuis losgemaakt en het hooi opzij geschoven en...ja hoor, er zat een egel in het egelhuis! Ik heb hem snel weer toegedekt met hooi, het dak teruggeplaatst en verder met rust gelaten. Maar een foto van de egel die zijn (of haar) huis verlaat zou wel leuk zijn... Omdat we de laatste dagen al vrij vroeg (eigenlijk nog voordat het echt donker was) egels hadden gezien, besloot ik om rond 21:45u naar buiten te gaan. Ik werd door Dia voor gek verklaard en ze maakte zelfs foto's van me op mijn "post" bij het egelhuis. Ik hoefde echter niet lang te wachten, want al om 22:00u kwam er geritsel uit het egelhuis en kort daarna verscheen er een egel in de opening. Hij bleef daar even zitten, stak z'n kop om de hoek en keerde vervolgens terug het egelhuis in.
Ik denk dat hij het nog te licht vond. Een half uur later kwam hij weer naar buiten. Eerst bleef hij weer even zitten wachten voor de opening, maar na enkele ogenblikken kwam hij toch het huisje uit. Op datzelfde moment kwam door een gat in de heg een tweede egel vanuit de brandpoort de tuin in. Vreemd...alsof ze van elkaar wisten dat ze er waren! Die tweede egel klom via een biels de tuin in, gaf enkele luide kreten (die hadden we de afgelopen dagen ook wel gehoord, maar we dachten dat het een kat was) en voegde zich bij de egel die uit het egelhuis was gekropen. Luid snuivend gingen ze samen op zoek naar voedsel.

3 opmerkingen:

MoirArt zei

Wat is dit lief om te zien ! En ook erg bijzonder, een paar egeltjes in de tuin ....
Mijn collega is helemaal gek van egeltjes, en ik zal haar dit blog ook laten zien !

Groetjes Moira

Hanneke(Calvin) zei

Wat een eer dat ze jullie tuin hebben uitgekozen
Dat ze het ook durven in de buurt van Abbey
Het ziet er heel landelijk uit
Groetjes Hanneke

TEAGAN zei

Leuk zeg die egels in de tuin, maar zoals je ziet leven ze niet samen, het is al heel verwonderlijk dat ze met meerdere zijn want egels zijn wel echt solitaire dieren!
Fijn voor jullie al dat leven in de tuin