zondag, juni 03, 2007

Een dikke vette slak


Nog steeds zijn de egels vaste bezoekers in onze tuin. Elke avond zien we er ten minste eentje, maar soms wel drie. Zodra er een egel gesignaleerd is zetten we een schoteltje water neer met daarnaast een klein beetje kattenbrokjes. Toen ik vanavond de vuilcontainer had weggebracht, zag ik dat er ook "natuurlijk voedsel" voor de egels was gearriveerd. Een dikke vette naaktslak was bezig om op het schoteltje te klimmen. Tegen de tijd dat ik mijn camera en flitser had gepakt, lag de slak al lang en breed in het schoteltje water. Alsof hij zo was opgediend voor de egeltjes. Blaadje sla ernaast en het zou helemaal af zijn. De slak kroop rechtdoor, dwars over het schoteltje om er aan de andere kant weer vanaf te kruipen. Dat gaf mij de gelegenheid om deze foto's te maken. En terwijl ik me op de slak concentreerde, kwam een nietsvermoedend egeltje naast me zitten. Hartstikke leuk hoor al dat leven in de tuin. Veel leuker dan een balkonnetje drie hoog achter!

Geen opmerkingen: