dinsdag, oktober 16, 2007

File in de egeltunnel

Toen ik vanavond voer voor de egels ging neerzetten, hoorde ik geritsel in de egeltunnel. Toen ik bijscheen met een zaklantaarn, bleek er nog een steen voor de tunnel te liggen. Die leggen we daar altijd neer als de katten in de tuin zijn, zodat ze niet zelfstandig kunnen gaan stappen. Toen ik de steen weghaalde, schoot er meteen een volwassen egel uit de tunnel. Die spurtte in één rechte lijn naar het bakje voer! En voordat ik de steen weer had neergelegd, kwam het jonge egeltje dat we vorige week voor het eerst in de tuin hadden gezien, ook de tunnel uit. Kennelijk had dit duo al eventjes in de tunnel zitten wachten totdat ons egelcafetaria open ging... Het egeljong is helemaal niet schuw en nam zelfs even de tijd om uitgebreid voor me te poseren. Dat leverde weer een mooi plaatje op:
Moeder en kind bij het voerbakje...

1 opmerking:

Anoniem zei

Gefeliciteerd met jullie gezinsuitbreiding haha!
Marco wat maak jij toch altijd weer mooie foto's van die egels en wat een leuk voerbakje hebben ze!Die zitten daar bij jullie in een zes sterren hotel!
Altijd weer genieten van je verslag en foto's uit die hele sfeervolle tuin van jullie
Liefs van ons Els en Julien en poot van Teagan voor Abbey!