zondag, januari 11, 2009

Zonsopgang in de polder

Vanochtend was ik toch vroeg wakker, want Rowlf meldde zich rond 7:00u. Na een eerste uitlaatrondje, een kop koffie en een stukje TV kijken, heb ik om 8:15u de camera gepakt en ik ben samen met Rowlf de polder in gegaan. Het was nog -4.5C en er stond een beetje wind, dus het was best wel koud. Maar vlak voordat de zon op kwam heb ik wat mooie plaatjes kunnen schieten:

Een mooie rood/oranje gekleurde lucht. De foto's lijken bijna schilderijen. Deze boerderij staat op 10 minuten lopen van ons huis. Stilleven van een groepje bomen. De zon kleurt de wolken. Ochtendgloren bij Leiderdorp. In het midden de luchtschachten van de HSL-tunnel onder het Groene Hart. Een eenzame hoogspanningsmast. En daar is 'ie... de zon!
Hoewel ik met een redelijk volle batterij in de camera van huis ging, was hij na het maken van deze foto dus gewoon leeg... Bij koud weer gaat dat nou eenmaal sneller en als je battrij dan al niet vol was houdt het gewoon eerder op. En natuurlijk lag de reservebatterij thuis. Dus geen foto's van de buizerd die een groep meerkoeten in een weiland belaagde, geen foto's van de rennende haas en geen foto's van de grote groepen zwanen en ganzen die laagvliegend de polder in trokken. Volgende keer beter...

1 opmerking:

Anoniem zei

Marco, wat een prachtige foto's, de batterijen leeg? Ja dat ken ik, ben blij dit ook van jou te lezen, dacht dat het aan mijn goedkoop toestelletje lag! Dan baal je idd want meestal zijn het dan net de plaatjes die je niet vaak ziet en graag had geschoten!
Volgende keer een bontjasje rond de camera haha!;-)

groetjes, Els en co.